Проблем е и подготовката на младите водачи и шофирането им в началото след получаване на книжка
Пътната безопасност е амалгама от много фактори и по всеки един от тях трябва да се вземе отношение и да се направи нещо конкретно – това коментира пред Радио София Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадали при катастрофи по повод тежките пътни инциденти у нас, които взеха жертви. Тодоров даде пример с Лондон, където по пътищата има 27000 камери, а санкциите са високи, неотменими и бързосъбираеми. "Това е което при нас липсва. Аз съм сигурен, че ако се въведе система за наблюдение и система за бързо събиране на глобите, нещата ще имат драстична промяна", обясни Владимир Тодоров. Той отчете като основен проблем при катастрофата от преди няколко дни в Пловдив липсата на камери за скорост във втория по големина град в България. "Там няма нито една камера, която да контролира скоростта. Там Пътната полиция разполага с четири мобилни камери – това е абсолютно несериозно, съответно хората си позволяват да карат както си искат." Като втори проблем експертът изтъкна да има някакъв специален период за младите водачи, например първите 2 години за тях са има завишени санкции и забрана да карат мощни коли. Като проблем Тодоров открои и възпитанието в семейството. "Да дадеш на детето си мощен джип не е добър подход и израз на синовна обич. Това е да дадеш зареден пистолет на едно малко дете", каза още Тодоров. В 95% от случаите нищо не се случва, от 15-20 години се въртим в омагьосан кръг. Последните 10 години има задържане на броя на катастрофите, те са около 650 загинали годишно и около 8000 тежко ранени, каза в друго свое интервю за "Денят започва" по БНТ Влaдимир Тодоров.
Междувременно след тежката катастрофа в Пловдив, при която загинаха двама млади, а други двама са в болница в тежко състояние, стана ясно, че автомобилът, който причини тежката катастрофа на булевард "Руски" в града, се е движил с над 150 км в час. Камерите на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" към община Пловдив са заснели движението му, съобщи Георги Стоилов, шеф на фирмата пред bTV. Загиналият шофьор е имал общо 16 фиша за 3-те години стаж зад волана. След тежкото ПТП от МВР съобщиха, че старитрат безсрочна специализирана полицейска операция за осигуряване безопасността на движение по пътищата.