Най-често използват безконтактно плащане потребителите между 18 и 24 години
Безконтактният метод за разплащане е предпочитан от все повече български потребители, показват данните от най-новото проучване MasterIndex 2017 на Mastercard, проведено сред активните картодържатели в България. С 22 процентни пункта се е увеличил броят на потребителите, които разплащат безконтактно, само за последната една година – през 2017 г. 54% от картодържателите се разплащат по този начин, докато година по-рано техният дял е бил 32%. Най-често използват безконтактно плащане потребителите между 18 и 24 години (59%).
Общо 67% от картодържателите в България разполагат с безконтактна карта, като най-голям е делът им (71%) във възрастовите група 18–24 и 25–34 години.
Основните предимства на безконтактното разплащане, посочвани от потребителите, са лесната и удобна трансакция (74%), по-бързото изпълнение, в сравнение с другите платежни методи (68%) и сигурността (20%). 19% от потребителите пък предпочитат безконтактното разплащане, защото го намират за забавно.
Най-често българските потребители разплащат безконтактно в хипермаркети и супермаркети (77%), магазини на дребно (68%) и бензиностанции (41%). Всеки пети картодържател плаща безконтактно сметката си в ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене. Участниците в проучването очакват броят на безконтактните терминали да се увеличава, като всеки четвърти картодържател би искал да има повече възможности да плаща сметката си по този начин в кафенета и ресторанти.
"Проучването MasterIndex показва, че безконтактните трансакции се възприемат като новия нормален метод за разплащане от все по-голям брой български потребители. Наред с това, нашето проучване показва, че нараства търсенето на опция за безконтактно плащане на все повече места като супермаркети, институции, бензиностанции, ресторанти, кафенета и клубове", казва Артур Туремка, генерален мениджър за Балканите, Mastercard. "Тези резултати са категоричен показател, че българските потребители очакват всички търговци и доставчици на услуги да предлагат безконтактна технология, тъй като я намират за бърз, удобен и сигурен метод за плащане."