Показателят за потребителското доверие в Европейски съюз се повиши през април с 1,7 пункта до -18,9 пункта, докато в рамките на еврозоната - с 1,6 пункта до -17,5 пункта, достигайки най-високи нива от февруари 2022 г., показват окончателните данни от последното проучване на Европейската комисия, потвърждаващи предварителните оценки.
Индикаторът за икономическите нагласи (ESI) пък се повиши в еврозоната с 0,1 пункта до 99,3 пункта, а в рамките на целия ЕС остана непроменен на ниво от 97,3 пункта.
Индикаторът на очакванията за заетостта (EEI) в еврозоната обаче се понижи с 1,5 пункта до ниво от 107,4 пункта, докато в целия Европейския съюз спад с 1,4 пункта до 106,1 пункта.
"Потребителското доверие продължи да се възстановява от най-ниското си ниво за всички времена през септември 2022 г., подхранвано от подобрения във всички компоненти, особено мненията на потребителите за финансовото състояние на домакинствата в миналото и за бъдещото им финансово състояние, както и очакваната обща икономическа ситуация", се отбелязва в доклада, цитиран от БНР.