Производител показва нови концептуални гуми на автомобилния салон в Женева
Goodyear анонсира, че ще представи новата гума EfficientGrip Performance с оценка "AA" на Международното автомобилно изложение в Женева, която по-рано тази година излезе на пазара в осем
размера.
"AA" етикетът представя най-високата оценка според европейския етикет и показва, че гумата е с оценка "А" за горивна ефективност и сцепление на мокро. Оценка "А" за горивна ефективност означава, че
съпротивлението при търкаляне на гумата е намалено.
Dunlop анонсира също, че ще разкрие най-новата гама гуми, създадени за MSA British Touring Car Championship (BTCC) – едно от водещите световни състезания за автомобили серийно производство. Най-новите гуми осигуряват на шофьорите избор за смесите на протектора, като предлагат нов елемент към стратегията за преминаване през спринт състезанията на ВТСС.
Днес гамата BTCC гуми включва три гуми за сухо време - Dunlop Sport Maxx Soft, Dunlop Sport Maxx Medium и Dunlop Sport Maxx Hard – последната проектирана специално за високоскоростните обиколки Thruxton. Колекцията също включва състезателната гума Dunlop Sport BluResponse за мокри настилки. Всички гуми са проектирани да издържат по време на цялото трасе, но всяка достига най-доброто си представяне при определени условия и температура.
Гумите разполагат със скорошни подобрения, включително по-гъвкава конструкция, която поддържа известната за Dunlop издръжливост и дава на пилотите по-добра обратна връзка, особено при трудно спиране и при серия от завои, които изискват бърза промяна на посоката. Това дава на шофьорите ясно усещане, особено по време на бързи завои.
Производителят на гуми анонсира също, че на автосалона в Женева ще представи концептуалната си гума Triple Tube. Разработената от иновационния център на Goodyear в Люксембург, гумата може да се
помпа и да изпуска въздух в зависимост от пътните условия с цел да осигури по-добро представяне и гъвкавост на шофьорите. Към момента компанията не планира да пусне гумата в производство.
Съставът на концептуалната гума Triple Tube също е абсолютно устойчив и е направен от силициев дериват от пепелта на оризови люспи - технология, която компанията вече представи през 2014.
Технологията осигурява оптимално представяне на гумата чрез автоматично регулиране на три различни позиции в зависимост от пътните условия:
- ЕКО/Безопасна позиция: Предлага намалено съпротивление при търкаляне чрез оптимизирано разпределение на твърдостта. Това също осигурява сухо спиране чрез широк отпечатък в контакт с пътя.
- Спортна позиция: Осигурява на шофьорите отлично управление на сухо чрез оптимизирана контактна повърхност, използвайки активна конусовидна форма.
- Off-Road позиция: Осигурява off-road сцепление чрез издигнатия протектор в центъра на гумат, както и намалява риска от аквапланинг чрез по-големия диаметър, който прави отпечатъка тесен и дълъг.
Технологията осигурява идеално решение за коли, които изпитват затруднения заради меки рамене да достигнат пътя или при кални пътища.
Гумата разчита на вътрешна помпа, която движи въздуха от главната въздушна камера към три отделни въздушни камери. Множеството въздушни камери осигуряват по-дълго движение, като една пробита камера
би позволила на водача да продължи да се движи още 80км при максимална скорост 80 км/ч. Накрая, страницата на гумата Triple Tube може да бъде персонализирана така, че да отговаря на вида и
усещането на оригиналната спица и джанта на производителя.
Тази година производителят показва и последната си концептуална гума на Международното автомобилно изложение в Женева - футуристична гума, която може да произвежда собствено електричество.
Създадена от дизайнерите в Иновационния център на компанията и с работно название "BH03”, гумата може да трансформира генерираното налягане и топлина в електрическа енергия. Както интересът
към електрическите автомобили расте в глобален мащаб, така се очаква този тип иновация да изиграе роля в течащата в момента дискусия за бъдещето на мобилността. Гумата е абсолютно концептуално
изобретение и е проектирана като част от иновационните процеси на компанията. Към момента няма планове за стартиране на масово производство на гумата.
Концептуалната гума произвежда електрическа енергия, с която се захранват батериите на хибридните автомобили, както и останалите технилогии на автомобила. Гумата произвежда електричество
посредством два вида материали:
Термоелектрически материал трансформира топлината (генерирана във вътрешността на гумата от ултрачерна текстура в статично положение чрез абсориране на топлина или при търкалянето при движение) в
електрическа енергия;
Пиезоелектричен материал трансформира налягането в резултат на структурни деформации и вибрации в електрическа енергия.
Тези сензори образуват 3D мрежа, която представлява вътрешната структура на гумата. Тази структура потенциално може да поеме натоварването на автомобила, ако гумата бъде наранена - алтернативен
подход за осигуряване на Run on Flat технологията. В допълнение гумата разполага с широк периферен канал за намаляване на риска от аквапланинг и уникален протектор, който абсорбира звука.