12 Октомври 2024, 15:20 Днес (0) | Вчера (5)

Политическият кабинет на министър-председателя ще се състои от 19 експертни и технически сътрудници

15 Април 2004 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Общата численост на служителите е 384 щатни бройки

От политическия кабинет на министър-председателя ще бъдат извадени служителите, които изпълняват технически функции и на практика не участват в работата на кабинета като структура, подпомагаща премиера при вземането на решения. Политическият кабинет на министър-председателя се състои от 20 души - началник на кабинета и 19 експертни и технически сътрудници. С една щатна бройка - от 6 на 7, ще се увеличи политическият кабинет на министъра на държавната администрация. Експертният сътрудник, който изпълнява функцията секретар на Комисията за координация на работата за борба с корупцията, ще премине от политическия кабинет на министър-председателя към политическия кабинет на министъра на държавната администрация. Председател на комисията е министърът на правосъдието, а министърът на държавната администрация е неин заместник-председател. Това налага секретарят на комисията да бъде включен в политическия кабинет на министъра на държавната администрация. Измененията предвиждат дирекция “Финансово-стопански дейности” да се раздели на две отделни дирекции - “Финанси и бюджет” и “Административни дейности и управление на собствеността”. Разделянето е необходимо, за да бъде отделена дейността по разходването на бюджетните средства от дейността по контрола и осчетоводяването на извършените разходи. Щатното разписание на дирекция “Финансово-стопански дейности” е 113 души. След разделянето й в “Административни дейности и управление на собствеността” ще работят 96 служители, а във “Финанси и бюджет” – 17. Дирекции “Финанси и бюджет” ще осъществява дейностите по съставянето и обосноваването на проекта на бюджет на Министерския съвет, включително за второстепенните разпоредители с бюджетни кредити; ще разпределя, контролира и анализира разходването на средства от второстепенните разпоредители; ще съставя месечни и тримесечни касови отчети за изпълнението на бюджетните и извънбюджетните сметки и фондовете към Министерския съвет. Дирекция “Административни дейности и управление на собствеността” ще извършва подготовката на проекти на договори, сключвани от името на Администрацията на Министерския съвет; ще следи за ползването и управлението на сградния и ведомствения жилищен фонд, както и строителството, реконструкцията, модернизацията и текущия им ремонт. Тя ще изготвя предложения за разпределение на наличния ведомствен жилищен фонд на Министерския съвет, ще се занимава с подготовката и осъществяването на процедурите във връзка с прилагането на Закона за обществените поръчки. Дирекция “Правителствена канцелария” ще се занимава с подбора и професионалното развитие на служителите от администрацията; ще разработва, актуализира и утвърждава длъжностните характеристики; ще подпомага процеса на оценката на трудовото изпълнение и атестирането на работещите; ще изготвя длъжностното и поименното разписание на длъжностите и на проектите на документи по назначаването, преназначаването и освобождаването на служителите от Администрацията на Министерския съвет. Досега за това отговаряше дирекция “Финансово-стопански дейности”. Целта на измененията е да се подобри структурата на администрацията и да се създадат условия за по-добър контрол и подобряване на организацията на работата. С промените в Устройствения правилник на Министерския съвет и неговата администрация не се увеличава числеността на служителите и не се налага разходването на допълнителни бюджетни средства. Общата численост на служителите е 384 щатни бройки. 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Октомври 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7890
GBP 2.4796 2.4887 2.3371
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив