Броят на хората, които са решили да търсят административни услуги онлайн, за година се увеличава с 1.2 процентни пункта, по-бързо - с 2.5 пункта, за година нарастват пазаруващите онлайн
Делът на хората, които пазаруват онлайн, нараства двойно по-бързо отколкото на общуващите чрез интернет с администрацията, сочат данните от последното проучване на Националния статистически институт (НСИ) за разпространението на интернет през 2012 г.
Броят на хората, които са решили да търсят административни услуги онлайн, за година се увеличава с 1.2 процентни пункта. В една четвърт от случаите гражданите търсят информация в уеб сайтовете на институциите, 13.2% са изтеглили формуляри, а 11.3% са ги изпратили попълнени в електронен вид.
По-бързо - с 2.5 пункта, за година нарастват пазаруващите онлайн. През последните 12 месеца всеки десети във възрастовия диапазон 16-74 години е извършил покупка чрез интернет. Най-често се поръчват дрехи и спортни стоки - 63.6% от покупките, следват поръчките, свързани с пътувания и хотелските резервации (31.3%) и покупките на книги, списания, вестници или електронни материали за обучение - 25.9%.
Над половината от домакинствата (50.9%) в България вече имат достъп до интернет като почти всички (50.8%) са си осигурили широколентов достъп, показват статистическите данни. За година броят на домовете с интернет е нараснал с 5.9 процентни пункта, а на потребителите с широколентов достъп - с 11 пункта.
Сравнението с данните от 2008 г. сочи, че броят на семействата с достъп до интернет се е удвоил, а използването на широколентова връзка е нараснало с 30%.
Най-широко - в близо 60% от домакинствата, интернет е разпространен в Югозападния район, в който влиза и София, а най-слабо е покритието в Северозападна България - едва 38.2%.
За година броят на редовните интернет потребители се увеличава с 3.9% и вече над половината от хората във възрастовия диапазон 16 - 74 години използват редовно удобствата на глобалната мрежа.
Четири пети от младежите между 16 и 24 години влизат в интернет всеки ден и това е най-активната част от потребителите. В групата на 65 - 74-годишните интернет-потребителите са 8.2%. Редовно в мрежата влизат 85% от висшистите, но и всеки пети от хората с основно или по-ниско образование.