Половината от българите смятат, че поскъпването на храните е резултат от спекула или се дължи на поскъпването на горивата
Българският потребител е традиционалист, за когото цената на хранителните стоки остава определяща. 65% от потребителите избират според цената, а 10% държат на органичния произход на продуктите,
сочат данните от проучване, представено на Четвъртия годишен форум "Отговорни производители", предаде БНР. Според проучването половината от българите смятат, че поскъпването на храните е резултат
от спекула или се дължи на поскъпването на горивата. Една трета сочат войната в Украйна.
Близо 50 процента вярват, че цените ще се нормализират до една година.
"Българинът реагира на високите цени с ограничаване на потреблението, но не и с компромиси с качеството", казва Юлия Григорова, автор на проучването:
"Купува се само необходимото. Купуват се по-малко продукти, търсят се повече продукти на промоции, избирането на по-евтините продукти от предложените, започване малко по малко запасяване за
по-дълъг период от време".
Въпреки растящите цени потребителите не се отказват от българското производство, заяви Васил Василев - представител на голяма верига хипермаркети:
"Българското мляко, българското сирене, българският кашкавал клиентът - продължава да ги търси. Това, което е промяна в тенденцията е, всъщност клиентът има повече фокус върху качеството и в
резултат на всичко това има едно търсене към продукти, които са тим занаятчийски, тип фермерски продукти".