25 Декември 2024, 15:55 Днес (0) | Вчера (0)

Потребителите се жалват най-много от фирмите за парно, ток, вода и комуникации

14 Март 2014 16:12 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 14 март 2014, 16:19

През миналата година са подадени по-малко жалби заради липса на доверие

Българските потребители най-често се оплакват от доставчиците на обществени услуги като парно, ток, вода и комуникации. Следват жалбите срещу авиотранспорта и онлайн търговията. Данните бяха огласени от Европейския потребителски център и асоциацията "Активни потребители " по повод Световния ден на потребителя - 15-ти март, съобщи БНР. Двете организации отчитат намаляване в броя на жалбите, подадени през 2013 година.

Срещу обществените услуги през 2013-та са подадени 60 на сто от жалбите в асоциацията "Активни потребители", като незавидните водещи места са отредени на топлофикационните и електроразпределителните дружества, каза председателят на организацията Богомил Николов.

Пътуващите българи се оплакват от въздушния транспорт, най-често заради закъснението и отмяната на полетите или заради изгубен багаж.

Във все по-голям проблем се превръщат и измамите в интернет, посочва Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център. "Измамите са не само относно покупки по интернет, но включват например различни интернет услуги като електронна поща, социални медии, дори вече се наблюдава и софтуер. Все повече и повече се използват смартфоните. Чрез сваляне на данни от нашия телефон ние сваляме едно приложение, което всъщност взима нашите данни. Ние се съгласяваме за това нещо."

Притеснителен е фактът, че жалбите намаляват не защото хората имат по-малко проблеми, а напротив - защото губят вяра в тяхното решаване, смятат от потребителските организации.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8818
GBP 2.4796 2.4887 2.3565
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив