Възможностите за алтернативно решаване на потребителски спорове, включително и онлайн, ще бъде дадена с промяна в Закона за защита на потребителите
Възможностите за алтернативно решаване на потребителски спорове, включително и онлайн, ще бъде дадена с промяна в Закона за защита на потребителите. Изменението е част от европейските изисквания, които правителството предлага на Народното събрание да приеме.
Проектозаконът предвижда всички национални и трансгранични спорове между потребители и търговци, свързани с продажба на стоки или предоставяне на услуги, да могат да бъдат отнесени до органи за алтернативно решаване на спорове (АРС).
Въвеждат се конкретни изисквания към тези органи и за процедурните правила за работата им, които трябва да спазват.
Включени са задължения за търговците да предоставят информация на потребителите за органите за АРС и как ще ги използват в случай на спор с потребител. Определен е министърът на икономиката като компетентен орган, който да признава органите за АРС, ако отговарят на законовите изисквания, и да ги включва в списък на признатите органи за АРС на национално ниво.
Предвижда се към Комисия за защита на потребителите да функционират четири помирителни комисии - за спорове в областта на енергетиката, телекомуникациите, транспорта и финансовия сектор и помирителни комисии по общи потребителски въпроси (като гаранции, рекламации на стоки, нелоялни практики, неравноправни клаузи и др.).