13 Май 2024, 05:11 Днес (0) | Вчера (0)

Потребителски спорове ще могат да се решават и онлайн

15 Април 2015 16:30 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 15 април 2015, 15:31
thinkstockphotos.com

Възможностите за алтернативно решаване на потребителски спорове, включително и онлайн, ще бъде дадена с промяна в Закона за защита на потребителите

Възможностите за алтернативно решаване на потребителски спорове, включително и онлайн, ще бъде дадена с промяна в Закона за защита на потребителите. Изменението е част от европейските изисквания, които правителството предлага на Народното събрание да приеме.  

Проектозаконът предвижда всички национални и трансгранични спорове между потребители и търговци, свързани с продажба на стоки или предоставяне на услуги, да могат да бъдат отнесени до органи за алтернативно решаване на спорове (АРС).

Въвеждат се конкретни изисквания към тези органи и за процедурните правила за работата им, които трябва да спазват.

Включени са задължения за търговците да предоставят информация на потребителите за органите за АРС и как ще ги използват в случай на спор с потребител. Определен е министърът на икономиката като компетентен орган, който да признава органите за АРС, ако отговарят на законовите изисквания, и да ги включва в списък на признатите органи за АРС на национално ниво.

Предвижда се към Комисия за защита на потребителите  да функционират четири помирителни комисии - за спорове в областта на енергетиката, телекомуникациите, транспорта и финансовия сектор и помирителни комисии по общи потребителски въпроси (като гаранции, рекламации на стоки, нелоялни практики, неравноправни клаузи и др.). 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 10 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8224
GBP 2.4796 2.4887 2.2743
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив