Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата
Общият показател на доверие на потребителите през януари 2024 г. се покачва с 6.7 пункта спрямо нивото си от октомври 2023 г. (от -22.2% на -15.5%), съобщиха от НСИ. Повишаване на потребителското
доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 8.8 и 2.0 пункта.
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца бележи известно подобрение - увеличение на балансовия показател с 5.2 пункта (от
-52.6 на -47.4). Същевременно и очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-оптимистични.
В сравнение с три месеца по-рано се наблюдава лек позитивизъм както в оценките на потребителите относно настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните
дванадесет месеца, така и в прогнозите им за следващите дванадесет месеца.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходното наблюдение.
Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
Относно безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление.
През януари се регистрира подобрение на общата оценка на условията за спестяване при настоящата икономическа ситуация в страната, като се наблюдава и известна положителна промяна в очакванията за
следващите дванадесет месеца. Последната анкета отчита и подобрение в намеренията им за извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за "покупка на кола", за "покупка или
построяване на жилище (вила)" и за "подобрения в дома" през следващите дванадесет месеца.