Всеки пети румънец пазарува онлайн постоянно
Румънците са похарчили онлайн през 2022 г. почти 7 милиарда евро, от които 2,6 милиарда евро за дрехи и обувки, според анализ, публикуван от Limitless Agency. Средният разход на потребител,
генериран в индустрията за електронна търговия, е 467 евро – стойност, която ще достигне над 870 евро до 2027 г., според Digital Market Outlook. Пазарът на електронна търговия в Румъния има около
сто онлайн магазина, които регистрират над 1000 поръчки на ден. През 2022 г. всички тези магазини отчитат поръчки на обща стойност 6,7 милиарда евро, от които 55% представляват разходи за дрехи,
обувки и електроника.
Резултатите от доклада "Стратегии за растеж на електронната търговия" на агенция Limitless подчертават факта, че всеки пети румънец поръчва постоянно онлайн, 50% правят поръчки два пъти за три
месеца и само 12% поръчват онлайн до шест пъти на месец .
Почти една четвърт от румънците (21%) също поръчват извън страната, най-често от Китай.
В Европа делът на онлайн купувачите се е увеличил от 55% през 2012 г. на 75% през 2022 г. Най-големи скокове са регистрирани в Естония (47%), Чехия (41%) и Румъния (41%).
"Електронната търговия в Европейския съюз беше стимулирана от търсенето сред възрастовата група 25-34 г. през 2022 г., като 87% от хората в тази възрастова група купуват стоки онлайн през 2022 г.",
сочат данните от изследването.
Също така през миналата година 42% от интернет потребителите са поръчвали дрехи (включително обувки и аксесоари), 19% са поръчвали храна от ресторанти, услуги за бързо хранене и кетъринг, а 17% са
купували козметика, продукти за красота и здраве онлайн.