Положителен резултат бележат и нишовите роудстъри
Съвкупният дял на кросоувърите и SUV-овете в общия обем продадени в Русия леки автомобили е около 35,45% към полугодието. Година по-рано по това време показателят е равен на 24,6%, отчита
руското списание „АвтоБизнесРевю“.
Най-голямо търсене сред SUV-овете бележат компактните модели – 24,55% дял, което представлява ръст от 14% (до 305 107 автомобила).
ТОП-5 държи около 40% от продажбите в сегмента.
Призовото място държи Renault Duster (40 710), чийто продажби се увеличават с 227%. Екслидерът Chevrolet Niva губи позиции (-13%) както и неговият предшественик на мястото – „Лада 4х4“ (-17%).
Четвъртото място заема Toyota RAV4 (+43%). Призовата петорка затваря Kia Sportage (+5%).
Като цяло, сегментът SUV остава единственият растящ към полугодието (+9,8%). Положителен резултат бележат само нишовите роудстъри.