Сред основните дискусии бяха начините за формиране на максимално ефективни взаимоотношения с клиентите
60 представители от 33 компании посетиха първия годишен форум Customer Analytics Forum 2015, който се състоя в София преди броени дни. Средс гостите на събитието бяха изпълнителни директори, маркетинг и CRM мениджъри, лидери от сферата на продажбите, обслужването на клиенти и анализа на данни. Събитието беше организирано от 11235 Ltd. и Тим ВИЖЪН България.
По време на форума бяха дискутирани начините за извличане на максимална полза от наличните клиентски данни и как да се изградят максимално ефективни взаимоотношения с клиентите.
Бе обсъдено още и как компаниите да превърнат наличните клиентски данни в пари и да спечелят конкурентно предимство чрез удължаване живота и стимулиране активността на клиентите си.
Презентатори показаха как да се анализират данни за клиенти, така че да се разбере по-добре клиентското поведение. Представени бяха примери за използване на Оперативен и Аналитичен CRM при формиране на цялостен и завършен процес на управление на взаимоотношенията с клиентите.
Лидери от Allianz, Уникредит Кънсюмър Файненсинг, ЛД ООД, 11235 Ltd. и Тим Вижън България показаха конкретни проекти за използване на предвиждащо моделиране в бизнеса, проекти за задържане на клиенти, изграждане на маркетинг стратегия чрез средства за автоматизирано изпълнение и др.
В сферата на застраховането голям интерес предизвика лекцията на Христо Евтимов, вицепрезидент CRM в "Алианц България", която беше фокусирана върху това да покаже как могат да се задържат ценните клиенти с помощта на модели за предвиждане на поведението. Презентацията беше фокусирана върху конкретен проект за задържане на клиенти в Алианц България и методите, които са използвани за това. Презентаторът сподели с аудиторията основните фази, през които е преминал проекта (1. Подготовка на данните, 2. Анализ на данните, 3. Инициативи за задържане), както и основните предизвикателства пред "Алианц" при реализирането му по отношение на ограниченост на ресурсите, способностите за анализ на данни, определянето на обхват на проекта, липсата на знание и тестването на резултатите. В края на лекцията беше споделено и какво е ключовото ново знание, което отделните фази на проекта са донесли на Алианц по отношение на работа клиенти и техните данни.
ИНСМАРКЕТ беше медиен партньор на Customer Analytics Forum 2015.