Очаква се тази година да бъдат похарчени 1.06 трлн. долара телевизори, телефони и компютри спрямо пика от 1.068 млрд. долара миналата година
Потребителите ще похарчат през 2014 година с 1 на сто по-малко за електроника и технологични продукти като мобилни устройства, предадоха "Франс прес" и "Асошиейтед прес", позовавайки се на проучване на Асоциацията на потребителите на електроника, публикувано вчера преди откриването на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас, съобщи БТА.
Очаква се тази година да бъдат похарчени 1.06 трлн. долара телевизори, телефони и компютри спрямо пика от 1.068 млрд. долара миналата година, което беше с 3 процента повече в сравнение с 2012 година.
Все пак според Стив Кьониг, председател на асоциацията, се очаква смартфоните и таблетите да представляват 43 на сто от всеки долар, похарчен за технологични продукти тази година.
Очаква се световните продажби на таблети да се увеличат през 2014 година до 340 милиона спрямо 242 милиона през 2013 година, а на смартфони - от 1 млрд. на 1.24 млрд. Това увеличение обаче се дължи на появата на по-разнообразна гама устройства, обяснява Кьониг. Средната продажна цена на смартфоните ще спадне под 300 долара спрямо 444 долара през 2010 година.
Тенденцията е в отговор на търсенето от страните с нововъзникваща пазарна икономика, най-вече в Азия (начело с Китай), които са изместили, най-вероятно трайно, Северна Америка като най-голям световен пазар за битови технологични продукти.
Очаква се леко засилване на продажбите на телевизори (от +1 на сто през 2013 до +2 процента тази година, след спад от 8 на сто през 2012 г.). Кьониг изтъкна преминаването към по-големи екрани и все по-голямата популярност на телевизори с интернет функции, както и появата на нови екрани, чието разрешение е четири пъти по-голямо, отколкото на класическите Full HD.