Тази година ще бъдат ремонтирани 43 км от прохода „Петрохан“
Основен приоритет е развитието на автомагистралната мрежа в Северна България и тази година стартират проектите Видин - Ботевград, АМ "Хемус" и АМ "Русе - Велико Търново". Изграждането им ще
модернизира целия регион и няма министър или председател на АПИ, който да не иска да се строи по-бързо, заяви в сутрешния блок на БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна
инфраструктура" инж. Дончо Атанасов.
През март ще започне процедурата за избор на изпълнители на отсечката между Мездра и Ботевград /33 км/. Срокът за построяването й ще е около 2 години и половина, като в този участък ще има и 2
тунела. През втората половина на годината ще бъдат обявени процедурите за строителство и надзор на още 52 км - от Видин до Ружинци. Отсечката ще бъде разделена на 3 части Видин - Димово, обход на
Димово и Димово - Ружинци, като целта е да се заобиколят големите населени места – гр. Димово, Бела и Скомля, обясни инж. Атанасов.
Трасето на новия път ще бъде с автомагистрален габарит с по две активни ленти и една аварийна в посока. Председателят на УС на АПИ посочи, че се работи по подготовката и на останалите участъци от
направлението - на обхода на Враца предстои допроектиране и строителство на още една лента за движение, отсечката между Враца и Мездра ще бъде рехабилитирана, а за Ружинци – Монтана предстои до
края на годината или в началото на следващата да стартират процедурите за строителство и надзор. Заради обжалване на Доклада по ОВОС е блокирана работата по участъка между Враца и Монтана.
Искам да уверя жителите на региона, че не забавяме проекта, а по неговата подготовка работим изключително сериозно. Тежката и невидимата част от работата на администрацията е свързана с
изпълнението на много законови и поднормативни актове. Даде ли се разрешението за строеж проектът е станал, заяви инж. Атанасов. Той посочи, че през последните години в пътната инфраструктура в
област Видин са инвестирани над 50 млн. лв. Тази година ще бъдат ремонтирани 43 км от прохода "Петрохан" от страната на Софийска област, с което ще се осигури по-бърза връзка със столицата. Ще се
подобри и състоянието на пътя Лом - Видин, където е най-голямото свлачище в България, дълго почти 8 км.
Относно постъпилите две жалби по Доклада по ОВОС за АМ "Русе – Велико Търново" инж. Атанасов подчерта, че избраният комбиниран вариант на трасе е най-балансираният и от екологична, и от
икономическа гледна точка. Избягват се и най-хълмистите райони, за да може изграждането на трасето да е по-евтино, най-оптимално и най-бързо. Председателят на УС на АПИ каза, че в диалог с хората,
подали жалбите, ще бъдат допълнително обсъдени преимуществата на трасето, връзката на Горна Оряховица с магистралата, за да не се бави работата по проекта.