Темата тази година в Деня на женското предприемачество е креативността
Денят на жената предприемач беше отбелязан за втори пореден път в България, а организатори на събитието са от Асоциацията на жените предприемачи в България –Селена. Тазгодишната тема, към която се
водиха всички лекции, по време на дневните обучителни модули, беше за креативността. Креативността играе основна роля в женското предприемачество по отношение на новите пазари, процеси, продукти и
технологии. Женското предприемачество се отличава с това, че винаги е съпътствано от творчески процес, в който жените развиват пълния потенциал на идеята си. Денят на жената предприемач (WED)
представлява движение, което продължава да е активно през цялата година в подкрепа на жените предприемачи по цял свят. WED вдъхновява жени – лидери, иноватори и предприемачи да развият своите
старт-ъпи, да стимулират икономическото и социално развитие на общностите, в които живеят. Денят на цената предприемач се празнува в 144 държави и 110 университета и институти по цял свят, за да
подпомогне промяната и развитието на 250 милиона момичета по цял свят, които живеят в бедност.
За първа година по време на честването на Дена на жената предприемач в България се проведоха и обучителни модули, по време на които присъстващите получиха практични знания от водещи
професионалисти. Собственици на бизнеси споделиха своите знания и опит, за да направят жените предприемачи по-успешни.
По време на дневната бяха включени четири практически панели, в които участничките научиха защо креативността е вълшебната подправка в любовта и бизнеса; как умело да управляват личния си и
корпоративен бранд и да изготвят креативни и завладяващи презентации; как малка идея може да се превърне във франчайз и защо призванието е всъщност епицентър на креативността.
Организаторите провокираха със своята покана всички женски организации в България да седнат на една маса и да се обединят около единна ценност за взаимопомощ на жените в бизнеса.
Организаторите поясниха, че успехът в бизнеса идва само, когато се започне от обединени усилия и тяхната идея е да се изгради стабилна взаимовръзка между всяка една от организациите. Допълнително
бяха споделени статистически проучвания за България и в световен мащаб.
Според проучване, проведено от BDC (Канадска банка за предприемачи), жените предприемачи към този момент представляват 28% от всички предприемачи в Канада и растат 3,1 пъти по-бързо от мъжете. През
последните 40 години броят на жените предприемачи се е утроил. Проучването установи също, че жените предприемачи са по- малко мотивирани от парите. Две трети (64%) са водени от идеята да са си сами
шефове; повече от половината (59%) го правят, за да преследват своята страст; а 30% го правят, за да дадат положителен принос към обществото.