Започва строежът на нови 134 км от автомагистрала "Хемус"
Министър-председателят Бойко Борисов направи инспекция на строителните дейности при участъка Ябланица-Боаза на АМ "Хемус". "От 15 май полагат трите пласта асфалт, ще влязат в сроковете", каза
премиерът Борисов пред медиите. Той посочи, че до края на 2022 година има реална възможност АМ "Хемус" да стига до Плевен и подчерта, че правителството активно работи за изграждането на цялата
автомагистрала. "Финансовият министър е обезпечил плащанията, регионалният министър си действа по отделните лотове. Ние сме чували всякакви глупости - кой какво прави за "Хемус". Всъщност тя е
направена до Ябланица и въобще няма проект, никой никога не е мислил да прави "Хемус". А всички говорят за Северозапада, за Северна България и т.н. Аз съм убеден, че с построяването на "Хемус" БВП
на страната ще се вдигне поне с 10-20%", каза още министър-председателят.
По информация на Агенция "Пътна инфраструктура" работата по отсечката Ябланица-Боаза напредва и е напълно реалистично да е готова през есента - около половин година по-рано от предвиденото. По
договор отсечката трябва да е завършена през март 2020 г.
В присъствието на министър-председателя Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие Петя Аврамова, министъра на финансите Владислав Горанов, зам.-министъра на регионалното развитие Николай
Нанков и председателя на УС на АПИ Георги Терзийски беше даден и символичният старт на строителството на отсечката Боаза - пътен възел "Дерманци".
Припомняме, ИНСМАРКЕТ вече писа, че от днес започва поетапното строителство на автомагистрала "Хемус" в участъка между Боаза и връзката с път I-5 Русе - Велико Търново. Проектът ще се изпълнява
изцяло със средства от републиканския бюджет от държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД.
За изграждането на 134,14 км от АМ "Хемус" в участъка от пътен възел "Боаза" до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново в края на миналата година правителството осигури от бюджета 1,12 млрд.
лв. без ДДС. Трасето, което ще се изгражда от "Автомагистрали" ЕАД, е разделено на 6 участъка:
- Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза и ще е до пресичането с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел "Дерманци". Връзката със съществуващата
републиканска мрежа ще се осъществява чрез два пътни възела - п. в. "Боаза" при 88-ми км и п. в. "Дерманци" при 98-ми км.
- Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел "Дерманци" – при пресичане с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път ІІІ-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик" (от
км 103+060 до км 122+260).
- Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел "Каленик" при пресичането с път ІІІ-3005 Радовене - Катунец до връзката с път ІІ-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. "Плевен" (от км
122+260 до км 139+340).
- Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. "Плевен" при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел "Летница" (от км 139+340 до км
166+144.09).
- Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел "Летница" при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).
- Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път I-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).
Изграждането на първите три участъка ще стартира тази година, а техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6 ще бъде изпълнено през 2019 г. Целта е цялостното изграждане на АМ "Хемус" в участъка
от Боаза до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г.