Една от причините да се образуват "тапи" на граничните пунктове е това, че магистралите, които водят към някои от тях изведнъж се стесняват и затрудняват трафика
Такъв е случаят с магистрала "Струма", при която обаче сега се планира между нейната крайна точка и граничния пункт да има трилентов път - едната лента ще води от пункта към магистралата, а две ленти от нея към пункта.
Това обяснява в интервю пред "Труд" Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". Той допълва, че в случаите, когато митниците имат технически проблем и не могат да обработват преминаващите товарни превозни средства, те ще се нареждат от дясната страна на пътя, водещ от магистралата към пункта. В момента там се стабилизирал участък, който ще образува "нещо като аварийна лента", за да могат да спират камионите.
Този проблем обаче става за подхода към други гранични пунктове. От думите на Лазаров се разбира, че това е така, защото след 2001 г. тези пътни участъци били извадени от републиканската пътна мрежа и прехвърлени на Министерството на финансите, което е принципал на Агенция "Митници". Целта била със заем от Световната банка да се ремонтират както самите гранични пунктове, така и подходите към тях. Заемът обаче стигнал само за оправяне на последните три километра преди "Капитан Андреево", където има четирилентов път между крайната точка на магистрала "Марица" и пункта.
В края на миналата година тези участъци минали обратно към републиканската пътна мрежа и се очаква това да разреши проблема.
Лазаров съобщава още, че пътните ремонти, започнати по "Тракия" и "Хемус" ще бъдат завършени в обявения график.
"Там, където работата е приключила, пътят вече няма нищо общо с досегашния, настилката е идеално равна", допълва той е препоръчва КАТ да разположи повече камери, защото това предразполагало към развиване на високи скорости.
В отговор на въпрос Лазаров посочва, че в момента "видни" еколози - "Коалиция за устойчиво развитие" обжалвали изграждането на връзката между "Марица" и "Тракия" и затова не вървяло изпълнението й. Тази връзка в миналото беше забравена при проектирането и по-късно се разбра за липсата й. Сега път обжалването спъва изграждането. По думите на Лазаров нямало основание да се обжалва строителството на този участък, но председателят на екосдружението Дончо Иванов преди време му поискал дарения от 200 хил. лв. в полза на организацията и след като било отказано, обявил, че ще обжалва всички пътни проекти.
Предстои да се променят означенията с километрите по магистрала "Струма", които в момента показват грешни разстояния до София. Това се случило, защото "навремето" е прието, че тази магистрала води началото си от Видин и съответно измерването е оттам. В допълнение не било мерено реално, а по карта, която била грешна. Предстои в бъдеще километрите да се означат с начало Околовръстният път на София.
Започнал е монтажът на пътни знаци, които се захранват с ток и означението върху тях може да се променя според пътната обстановка. Имало обаче проблеми със захранването им от електроразпределителните дружества.