Най-силно засегнати ще са дребните доставчици на авточасти
Нарастващото използване на електрифицирани превозни средства се очаква да струва на автомобилния сектор в Германия около 75 000 работни места до 2030 г., според ново проучване, цитирано от GreenTech.bg. Най-силно засегнати ще са дребните доставчици на авточасти.
Миграцията към по-чисти двигатели се явява "голямо предизвикателство” за най-голямата индустрия в Германия, в която работят повече от 800 000 души, казва IG Metall – възложителят на проучването,
поискано съвместно от BMW, Volkswagen, Daimler и редица производители на авточасти. Електрическите двигатели са по-лесни за изграждане и изискват много по-малко части от бензиновите или
дизеловите.
Според проучването, извършено от Института Фраунхофер, промяната ще елиминира 100 000 до 210 000 работни места в производството на задвижващи системи до 2030 г. Същевременно ще бъдат създадени
около 25 000 нови работни места. Те ще са свързани с други специфични изисквания за електромобилите – например за батерии.
Данните са изчислени въз основа на предположението, че дотогава 25% от всички автомобили по германските пътища ще бъдат изцяло електрически, а други 15% ще са хибриди – такива, които съчетават
електрически мотор с традиционен двигател с вътрешно горене.
Днес тези автомобили представляват по-малко от два процента от пазара.
Правителството и компаниите трябва да предприемат спешни действия за подготовка на индустрията за промените, включително чрез схеми за преквалификация, подчерта Ръководителят на IG Metall Йорг
Хофман. Той обаче предупреди, че не всеки ще оцелее в електрическата революция.
"Ще има доставчици, които няма да могат да адаптират своя бизнес модел, особено сред малките и средни предприятия”, каза Хофман пред репортери във Франкфурт.
Нужни са около 4 000 работници за сглобяването на 1 милион бензинови двигатели годишно, докато за изграждането на същия брой електродвигатели са нужни само 1840 души.