Константин Пенчев уточни, че жалбите от пациенти за тази година вече надхвърляли миналогодишните, тъй като от началото на годината към момента те били 185, а за цялата 2012-а броят на жалбите, свързани с проблеми в здравеопазването, бил 179
Постъпват много жалби за недостига на направления за здравен преглед, както и сигнали, свързани с работата на ТЕЛК и НЕЛК. Отправени са и много жалби във връзка с работата на телефон 112 - за грубо отношение, за невъзможност за адекватна реакция на сигнали за здравни проблеми. Това заяви омбудсманът Константин Пенчев на заседание на здравната комисия в парламента при представяне на дейността на институцията за 2012 г.
Пенчев отбеляза, че доверието към институцията на омбудсмана расте. „Всички чакаме здравната реформа и въвеждане на електронната карта", отбеляза той.
Пламен Таушанов от асоциацията за закрила на пациентите заяви, че не вижда никакво решение, свързано с регистър за медицински грешки и Закона за защита на пациентите. „В доклада на омбудсмана няма политика, но има много задачи за политиците, заяви Цветан Райчинов", председател на БЛС.
Пенчев уточни, че жалбите от пациенти за тази година вече надхвърляли миналогодишните, тъй като от началото на годината към момента те били 185, а за цялата 2012-а броят на жалбите, свързани с проблеми в здравеопазването, бил 179.
През изминалата година дейността на омбудсмана в сектора е била активна по отношение на включването на лекарство за болните от Алцхаймер в списъка с тези, които Здравната каса заплаща частично или напълно.