Най-сериозно е пострадал френският концерн Рено, който за последната година регистрира спад в продажбите от 29,5 процента
Спад от 10.8 процента на продажбите на нови коли е регистриран през септември в Европейския съюз, съобщиха от Асоциацията на европейските автомобилни производители. Данните са на годишна база.
Регистрираните нови коли през периода са достигнали 1,099 милиона броя през миналия месец. Продажбите са намалели с 10,9 процента в Германия, със 17,9 на сто във Франция, с 25,7 процента в Италия и с 36,8 на сто в Испания. Само пазарът във Великобритания е регистрирал растеж от 8,2 процента.
Най-сериозно е пострадал френският концерн Рено, който за последната година регистрира спад в продажбите от 29,5 процента, а другата френска компания Пежо-Ситроен е регистрирала спад от 8,1 на сто. Германската компания Фолксваген също е отбелязала спад на продажбите с 8 процента.
Южнокорейските марки Хюндай и Киа продължават офанзивата си с нарастване на продажбите им с 3,9% и 3,4%. За деветте месеца на годината спадът в 26 от 27-те страни членки на Европейския съюз, без Малта, достигна 7,6 процента.
Продажбите са още по-контрастни в отделните страни с растеж от 4,3 процента във Великобритания, спад от 1,8 на сто в Германия и срив от 11,0 процента в Испания, 13,8 процента във Франция и 20,5 на сто в Италия.
Драстичен спад на продадените нови автомобили в България през септември отчитат от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Данните на организацията сочат, че през миналия месец у нас са регистрирани 1347 нови коли, което е с 21.6% по-малко спрямо продадените 1718 автомобили през септември 2011 г.
Спад има и за деветмесечието - макар и 0.7%. За януари-септември в България са реализирани продажби на 14 252 нови коли, спрямо 14 354 автомобила за деветте месеца на 2011 г.