За първите три месеца на годината новите регистрации в Европа на коли от всички марки са се свили с 9.8% до 2 989 000
Новите регистрации на коли през март са намалели с 10.2% процента, като са отбелязали 18-и пореден месец на спад в страните от ЕС, до 1 307 000, обяви днес Европейската асоциация на
автомобилостроителите.
Френската компания PSA отчита понижение от 16%, а Renault доста по-слабо - 9.6% заради доброто представяне на евтината й марка Dacia, която бележи увеличение с 20.2% на продажбите на месечна база.
За първите три месеца на годината новите регистрации в Европа на коли от всички марки са се свили с 9.8% до 2 989 000.
Основните автомобилни концерни, присъстващи на европейския пазар, отбелязват спад на продажбите си през март. Свиването обаче е подминало престижните марки като германската Mercedez с увеличение на новите регистрации с 0.6% и Jaguar - с 21.2%.
Сред производителите на масово разпространените коли италианският Fiat има слабо намаление от 0.8%, докато американският General Motors отчита спад с 12.8%.
Южнокорейската група Kia е постигнала увеличение с 3.7%, докато сънародничката й Hundai има спад с 9.5% на европейския пазар.
Великобритания, която е сред основните пазари на Стария континент, отчита увеличение на продажбите през март с 5.9% и със 7.4% за първите три месеца на годината.
Във Франция обаче спадът на продажбите на нови коли през март е 16.2%, в Италия - 4.9%, в Германия - 17.1%, а в Испания - 13.9%.
Междувременно стана ясно, че световните годишни продажби на бензиново-електрически хибриди на Toyota Motor Corp. са превишили 5 млн., отбелязвайки важен етап за технология, която първоначално бе посрещната скептично.
Японската компания посочи, че е продала 5.125 млн. хибридни коли до края на март, когато е приключила финансовата година.