Компаниите коментираха и новите възможности за европейско финансиране на проекти за бизнес софтуер
Кои са потенциалните проблеми при внедряването на системи за управление на бизнеса в производствени предприятия, кои са най-новите технологии в областта и как такива проекти могат да се внедрят с
финансиране по процедурата "Развитие на управленския капацитет на малките и средни предприятия" по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2016 – това бяха акцентите на първата по
рода си среща между производствения бранш и компаниите за бизнес софтуер у нас. Семинарът "Модерно производство с европейско финансиране" се проведе на 14 юни във Висшето училище по застраховане и
финанси (ВУЗФ), а организатор е ERP Academy, която обединява водещите български фирми от този сектор и заедно с ВУЗФ е създател на първите в България бакалавърска и магистърска програма по бизнес
софтуер.
Процедурата "Развитие на управленския капацитет на МСП" беше във фокуса на интереса по време на събитието. "Предстоящата процедура "Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП” по Оперативна
програма "Иновации и конкурентоспособност" е дълго чакана от предприятията, които желаят да внедрят системи за управление на бизнеса или да обновят вече въведените. Последната възможност за
българския бизнес да финансира чрез над 50% безвъзмездна помощ подобни проекти беше през 2012 година. Сега предприятията ще имат шанса за субсидия в размер на 70% от максимум 200 000 евро на
проект", заяви пред аудиторията Стоян Недев, член на Съвета на директорите на консултантската компания ЕЛАНА Инвестмънт.
Компаниите за бизнес софтуер от своя страна запознаха присъстващите с най-новите решения в тази област и споделиха опита си от внедряване на системи за управление на бизнеса в производствени
предприятия. Aнастас Шопов, мениджър Бизнес консултиране в Тим ВИЖЪН България разказа как са били решени потенциалните проблеми, възникнали при реализирания от компанията проект по внедряване на
ERP (Enterprise Resource Planning) система в производителя на инструменти за металообработване и екипировка за машини ВСК Кентавър, както и за опита на компанията в сферата на европейското
финансиране на бизнес софтуерни проекти.
Владислав Живков, мениджър Продажби и развитие на бизнеса в Балкан Сървисис от своя страна акцентира върху предимствата от внедряването на т.нар. "облачни" (cloud) системи за управление на бизнеса.
В лекцията си "Как успешно да управляваме производствено предприятие в облака" той описа разликите между "облачните" и традиционните on premise решения и разказа за предлаганата от компанията cloud
– базирана ERP платформа NetSuite.
Димитър Димитров, мениджър Продажби в софтуерната компания ERP.BG представи разработеното от нея гъвкаво ERP решение EnterpriseOne, оптимизирано както за малки и средни производствени фирми, така и
за големи компании. "Всяко ERP е подходящо за големи производства, но когато има многосериийно производство, честа къстъмизация на поръчките и смяна на технологии и рецепти, характерни за по-малкия
производител, тогава не всяка ERP система може да обхване адекватно тези процеси" - посочи Димитров."EnterpriseOne е цялостно ERP решение, което предлага гъвкавост при изпълнение на поръчките на
малкия и среден бизнес, съкращава времето от офертата до поръчката и лесно обработва голям брой малосерийни поръчки. Освен това решението е "облачно", има модерен интерфейс и позволява
потребителите сами да създават нови типове документи и да определят техните последователности, да създават различни видове справки, както и да променят изгледите на екранните си форми, без да
използват програмисти. Всичко това значително намалява разходите за поддръжка и внедряване на EnterpriseOne ERP."