Проучване на компанията Colliers показва, че 80 на сто от новите заводи за автомобили през последните 5 години изобщо не се намират в Европа
В момента 36 процента от новостроящите се автофабрики на европейските компании са в Азия, а 27 на сто са в Северна Америка.
Според изследването на Китай се дължи около 30 на сто от увеличението на продажбите на автомобили по света, които са 4 пъти увеличение в рамките на по-малко от 10 години.
През същия период пък производството в Европа е спаднало наполовина. Държавите, засегнати най-много, са Италия, Франция и Белгия. Англия и Испания също са в групата, като само в Германия не се наблюдава сериозен спад в производството на автомобили.
Според изследването производството се е увеличило в Централна и Източна Европа, най-вече в Словакия, Чехия и Румъния, които са сред най-бързо развиващите се пазари. Този растеж е предизвикан в голяма степен от по-ниските разходи за труд.
Според Colliers пазарите на Изток, като този в Турция, изглеждат по-добре подготвени да посрещнат структурните промени в търсенето и предлагането. Те ще продължават да привличат инвестиции заради местоположението – могат лесно да се правят доставки до близка Европа, както и до Азия.
Тези тенденции обаче ще доведат до спад на продажбите на автомобили в Европа. Ново търсене ще се генерира основно за екоавтомобили в резултат на повишаването на екологичната култура на купувачите и покровителството на европейските законодатели в тази сфера.