24 Април 2024, 05:13 Днес (0) | Вчера (6)

Промените в Закона за пътищата ще са факт до края на месеца, прогнозира Халил Летифов

11 Септември 2018 09:22 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 11 септември 2018, 09:18

Васил Пиронков: Законът ще бъде неработещ от самото му създаване

Задължителни колани в автобусите, както и видеорегистратори, които да заснемат случващото се вътре в превозните средства - това предвиждат промени в преходните и заключителни разпоредби на Закона за пътищата. Тази седмица те влизат за окончателно обсъждане и приемане в парламента, предаде БНР. Според Васил Пиронков от Съюза на автобусните превозвачи законът ще бъде неработещ от самото му създаване.

Предвижда се превозвачите да имат 6-месечен гратисен период, за да оборудват автобусите си с колани. След изтичането на този период те ще бъдат глобявани. Санкцията за шофьор на автобус без колани ще бъде 500 лева, а за фирмата-превозвач - 3000 лева. 1500 лева ще е за липсата на видеорегистратор. Изключение ще се прави само за автобусите, които извършват превоз на кратки разстояния до 30 км, тъй като в тях е разрешено да има правостоящи.

"При повече от старите автобуси коланите няма да бъдат ефективни и няма да отговарят на никакви норми за безопасност", смята Пиронков. Проблем ще бъде и кой ще осъществява контрол дали се спазват изискванията по закон и дали пътниците са с колани.

И сега коланите са задължителни, но само за автобусите, в които са монтирани. Глобата за гражданите е 50 лева, но глобени досега няма. Проблемът е дали старите автобуси - 60 на сто от всички, ще могат да отговори на новите изисквания, напомни Георги Свиленски от БСП. Патриотите също обявиха, че имат резерви към идеята. Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера каза, че поставя под съмнение това дали стари автобуси, които са произведени без колани, могат да бъдат приведени във вид, който да отговаря на закона и да има ефект. Затова от ВМРО предлагат старите автобуси да се изведат от експлоатация.

С до 5 % се очаква да поскъпнат билетите на автобусите от общинската пътна мрежа с влезлите в сила нови екотакси за камиони и автобуси, прогнозира Пиронков.

"С изключение на автобусите, които изпълняват редовни автобусни линии по републиканската транспортна схема, всички, които са по общинските транспортни схеми, над 65 – 70% не отговарят на условията. Ще бъде по-добре да се подмени целя автобусен парк, но идва следващият момент – с една наредба, дори не със закон, е въведена продуктова такса за камиони и автобуси, които – в случая употребяваните, ще бъдат 2500 лева на автобус – това е втора недомислица, която ще доведе до поскъпване и цената на билетите, не повече от 5%. В републиканската транспортна схема билетите няма да поскъпнат, тъй като и в момента автобусите са с колани и видеорегистратори", обясни Пиронков.

Предвижда се още промяна в теоретичния и практическия изпит на кандидат-шофьорите. Специални видеа ще поставят в реална ситуация курсистите по теория, а практическият изпит ще се провежда на три етапа - на учебни площадки или полигона, в града и извънградско.

Промените в Закона за пътищата предвиждат от 1 януари следващата година да бъде въведена смесена ТОЛ-система. За леките автомобили ще се изискват електронни винетки, а за тежкотоварните - ТОЛ-такса на база изминато разстояние. Парите от тези такси няма да отиват за общински пътища.

Според Халил Летифов, председател на транспортната комисия в НС, поправките в Закона за пътищата ще станат факт до края на месеца.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 22 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8359
GBP 2.4796 2.4887 2.2843
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив