29 Март 2024, 12:20 Днес (6) | Вчера (11)

Промоциите са 17 на сто от продажбите

24 Юни 2015 08:59 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 24 юни 2015, 07:43
Под лиценза на creativecommons

Храните на промоция стават все повече в магазините у нас. Четири пъти са се увеличили намаленията на различни стоки от 2009 г. насам

В момента 17 процента от продажбите на пазара са на промоция, показва международно проучване за последните десет години. По този показател страната ни се намира в златната среда спрямо останалите европейски държави.

Преди нас са Словакия и Полша съответно с 39 и 20 процента дял на промоциите спрямо целия пазар. Абсолютен отличник е Чехия, където половината от стоките, които се продават, са на специални цени.

У нас най-големи са намаленията при зехтина и маслото. Тези продукти имат 30 процента дял от промоциите на пазара. На второ място с 25 процента са замразените храни, а различните видове месо заемат дял от 20 на сто.

Експертите коментираха, че промоциите придобиват все по-голяма важност на пазара у нас. Въпреки това не е добре те да бъдат основната причина за ръст, тъй като с много намаления съответната марка се обезценява, уточниха анализатори.

Междувременно се оказва, че българинът масово пазарува онлайн. По използване на интернет страната ни е лидер в Централна и Източна Европа, като 39 на сто от потребителите са онлайн повече от 6 часа на ден. Нашенецът е сменил и навика си да пазарува от най-близкия магазин до дома му.

Наполовина са намалели хората, които пълнят пазарската си чанта от определен супермаркет заради близостта му до вкъщи. Експертите са категорични, че хората се насочват към качествени продукти на изгодни цени.

По думите на анализаторите българинът вече предпочита да отиде до по-далечен магазин, за да се снабди с желаната стока. Може би заради това е отчетен и ръст при пазаруването с автомобил през изминалата година.

Увеличава се и онлайн пазаруването. През интернет се купуват най-вече дрехи, които заемат 32 процента дял от онлайн шопинга.

Следва пазаруването на билети за почивки и книги. Любопитен факт е, че 11 процента от интернет потребителите са си купили кола онлайн.

Данните бяха представени на форум за пазара на храни и напитки в България и Европа. На него адвокат Таня Стивасарева представи и данни за нелоялните търговски практики. По последни данни 96 на сто от бизнеса в Европа са имали оплаквания от некоректно отношение на доставчици, търговци или партньори.

Сред най-честите нелоялни практики и у нас, и в останалите европейски страни е липсата на писмен договор и на ясни клаузи, уточни Стивасарева пред "Новинар”. Тя допълни, че некоректните търговци и доставчици са най-много именно в сферата на хранително-вкусовата промишленост.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8082
GBP 2.4796 2.4887 2.2803
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив