Шокиращите данни са валидни не само за Япония. В САЩ през миналата година са били продадени едва 50 хил. екоколи, а дори президентът Обама публично си взе думите обратно, че към 2015 година по американските пътища ще се движат 1 млн. електроавтомобила
Всеки трети собственик на електроавтомобил в Япония смята следващата му кола да е с традиционния двигател с вътрешно горене. Тези шокиращи изводи се съдържат в мащабно изследване на авторитетната агенция McKinsey and Co.
Обяснявайки решението си анкетираните посочват, че агресивната реклама на електроавтомобилите буквално ги е омагьосала, съблазнявайки ги с обещание за държавни субсидии и евтина експлоатация.
На практика обаче шофирането на екологичните коли се оказва не толкова евтино, както се посочва в рекламните послания. Субсидиите свършват в определен момент, а сметките за електричество са стряскащи.
Допълнително – стремителното развитие на технологиите доведе до това, че тригодишен електроавтомобил е като старец в сравнение с новите модели – експертите смятат, че този отрасъл се развива по-динамично дори от пазара на мобилните телефони.
Шокиращите данни са валидни не само за Япония. В САЩ през миналата година са били продадени едва 50 хил. екоколи, а дори президентът Обама публично си взе думите обратно, че към 2015 година по американските пътища ще се движат 1 млн. електроавтомобила.
„В момента най-големият коз за производителите на електроколи е че държавата поема част от цената им. Но когато розовата мъгла на рекламата се разсее, купувачите се сблъскват с редица проблеми като липса на мрежа от станции за зареждане, както и високата цена на електричеството и цялостната поддръжка на тези коли. А това неизбежно води до разочарование”, се посочва в проучването на McKinsey.