Банката запазва лидерската си позиция по показателите спонтанна и подпомогната познатост
Банка ДСК е най-предпочитаната и разпознаваема банка сред българските потребители. Това сочат данните за втората половина на 2018 г. от редовното изследване Financial Intelligence на GfK –
изследване на потреблението на банкови продукти и услуги. Участниците в проучването са анкетирани относно разпознаваемостта на банките в страната и предпочитанията им към банковите институции и
услуги.
Банката запазва лидерската си позиция по показателите спонтанна и подпомогната познатост, като близо 80% от анкетираните споменават кредитната институция на спонтанно ниво, а за 97% банката изниква
в съзнанието на подпомогнато ниво – при предложен списък с изброени банки.
Банка ДСК е на първо място и по дял на потребителите – 25%, както и на първо място по показателя основна ползвана банка – 23%. Общо 45% от респондентите заявяват, че биха предпочели да използват
нейните услуги, като за близо половината от тях (21%) тя е и единствената банка, която разглеждат като потенциално възможна.
Проучването Financial Intelligence е представително за населението в страната на 18 и повече години и представлява мониторинг на банковия сектор в България. То се реализира в две вълни годишно като
омнибусно изследване. Втората вълна на Financial Intelligence за 2018 г. е проведена в периода 1-14 ноември, с извадка 975 души.