29 Ноември 2024, 11:21 Днес (2) | Вчера (2)

Психологията ще се използва все повече в комуникациите на данъчните администрации

20 Ноември 2017 11:10 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 20 ноември 2017, 10:28

Данъчните администрации трябва да разглеждат медиите като партньор вместо като враг, смятат от НАП

Данъчните администрации трябва да преосмислят връзката си с гражданите и медиите - това заключиха висши служители на данъчните администрации и експерти от 35 държави на втората годишна конференция, посветена на доброто управление и сигурността на данните,  проведена през миналата седмица от Вътрешноевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) в Будапеща. Използването на повече психологически принципи в комуникациите на данъчните администрации може да спомогне за преодоляване на бариерите между администрацията, нейните клиенти и медиите и намаляването на различията бе едно от заключенията на форума.

Директорът на стратегиите за дългосрочно планиране на данъчната дирекция в Норвегия Геир Ромунсет сподели, че в тяхната практика медиите и социалните мрежи са основен канал за комуникации в борбата с офшорните схеми за избягване на облагане. Андреас Висмаер, професор от университета в Тилбург пък посочи, че според него, ако данъчните администрации приемат данъкоплатците като хора вместо "заинтересовани страни", "потребители" и т.н.,  ще бъдат изненадани положително от постигнатия резултат. "Данъкоплатците са хора с емоции, очаквания, спомени, мечти и специфично поведение. Ако данъчните администрации улеснят живота им, например с предварително попълнени формуляри, това може да доведе до по-добра данъчна култура", сподели още той.
Според президента на IOTA Франтишек Имерзе успешният принцип е администрациите да бъдат достъпни за медиите, които са основен посредник между тях и обществото.
Росен Бъчваров, директор "Комуникации" в НАП подчерта, че е важно да се промени отношението към медиите - данъчните администрации трябва да разглеждат медиите като партньор вместо като враг. Медиите могат да бъдат много полезни, ако данъчните администрации променят мисленето си и приемат партньорския подход с тях. Той обърна внимание и на факта, че медиите не могат да се разглеждат като хомогенни обекти. "Различните видове медии, особено телевизията, изискват различни видове комуникации и информация от данъчните администрации.", допълни още той. Друг важен момент, на който беше обърнато внимание беше необходимостта данъчните администрации да изградят канали за персонална комуникация с клиентите, извън масовата комуникация чрез медиите.

Интраевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) е създадена през 1996 г., като сред основателите й е и българската данъчна администрация. Към момента IOTA обединява 44 държави-членки от европейския и други региони, като основната й цел е обмяната на информация и добри практики, както и укрепване на сътрудничеството между данъчните администрации в съответствие с техните индивидуални потребности.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8572
GBP 2.4796 2.4887 2.3451
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив