CROATIA osiguranje обяви програма за дигитализация и разработване на продукти на стойност 26,5 млн. евро
Един от застрахователите в Адриатическия регион – CROATIA osiguranje, обяви старта на LAQO – първата хърватска 100-процентова дигитална застраховка. Компанията
прие програма за дигитализация и разработване на продукти на стойност 200 милиона хърватски куни, или около 26,5 млн. евро. LAQO предлага сключване на задължителните автомобилни застраховки изцяло
цифрово. С приложението, адаптирано за смартфони с Android и iOS, се дава възможност за заявяване на щети. Давор Томашкович, председател на Управителния съвет на Croatia osiguranje, съобщи, че
компанията предлага до 50% бонус за всички клиенти, а през приложението е възможно включването на застраховки "Помощ при пътуване" и автокаско.
Според неотдавнашно проучване на агенция Hendal, повече от половината хървати (62%) използват по-често дигитални решения по време на пандемията, отколкото преди, като голяма част от хората планират
да продължат да използват подобни услуги по-интензивно. Що се отнася до редовното използване на цифрови финансови услуги, изследванията показват, че гражданите използват решения за цифрово
банкиране пет пъти по-често от застрахователните компании. Тези данни показват, че има голяма нужда и пространство за цифрови иновации на застрахователния пазар.