04 Май 2024, 23:23 Днес (0) | Вчера (0)

Пътни инциденти с велосипедисти разбуниха Лондон

15 Ноември 2013 15:17 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 15 ноември 2013, 15:19

Всички инциденти с фатален изход са били свързани с катастрофи с глеми автмобили – бусове, тирове и един междуградски автобус

Смъртта на петима велосипедисти в Лондон само за девет дни разтревожи сериозно британската общественост и повдигна дебат за безопасността на колоездачите на британската столица, бяха отправени и директни призиви към  кмета на града Борис Джонсън за по-строги и адекватни мерки за безопасността им по пътищата, съобщават ББС и агенция Ройтерс.

Стотици колоездачи излязха в сряда на едно от най-опасните места в града – Bow Roundabout, за да изразят недовлството си от опасната тенденция. Именно там са загинали трима т велсипедистите. Всички инциденти с фатален изход са били свързани с катастрофи с глеми автмобили – бусове, тирове и един междуградски автобус. Още трима велосипедисти са настанени в болница. Общо 13 колоездачи са намерили смъртта си по лондонските улици за тази година.

Кметът трябва да действа, заяви в тази връзка Дарън Джонсън, член на общинския съвет в Лондон от Зелената партия и член на комисията за транспорт към общината. "Макар кметът да е привърженик на колоезденето и добър колоездач, той не успя да изгради необходимата инфраструктура, за да е по-безопасно да караш велсипед в Лондон", заяви той пред Ройтерс ."Мисля, че след тези трагични смъртни случаи кметът трябва  веднага да се заеме да направи улиците ни по-безопасни за колоездачи".

Дебатът обаче регресира, коментират в ББС с аргументът, че не се обсъждат важните подобрения в инфраструктурата и засилване на безопаснстта, а се дебатира кой е най-опасен на пътя. Дарън Джнсън пък обяснява, че хората, които водят кампании за повече безопасност, критикуват инициативите като например боядисването в синьо на колоездачни пътеки и поставянето на отделни светофари, тъй като това не помага за адекватна защита. 

Съвсем правилно е да се въведе в ред инфраструктурата, но за съжаление твърде често предприетите мерки не атакуват директно действителните проблеми като например да се попречи на колите да минават по велоалеите.

От 2000 г. броят на колоездачите в Лондон е нараснал с почти  200 процента, спред даннит на "Лондонски транспорт" – институцията, отговаряща за по-голямата част от градския транспорт в столицата.Кметът, който често е сниман да кара колело из града, въведе система за велосипеди под наем през 2010 г. Първите две велоалеи бяха открити през юли 2010 г., а до 2015 първоначално бяха планирани 12.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 03 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8282
GBP 2.4796 2.4887 2.2865
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив