В страната няма официално призната методика за стойността на човешкия живот
От началото на годината до 31 май 2016 г. в Украйна са станали 60 220 ПТП с 12 530 ранени и 1 178 загинали. В 1 300 ПТП са участвали и деца до 7-годишна възраст. Икономическите последици от
катастрофите в страната възлизат на почти 40 млрд. гривни (близо 2,85 млрд. лв.) годишно, според президента на Международния център за безопасност на пътното движение Алан Росс, пише
forinsurer.
Международният опит в ЕС свидетелства, че всеки човешки живот, загубен при ПТП, причинява икономически загуби между 1 и 2 млн. евро, а телесните увреждания при ПТП възлизат на стотици хиляди
евро.
В Украйна законодателните норми дават приблизителна представа за оценката на човешкия живот, като стойността се колебае около 8,5-500 хил. гривни.
"Въпросът за стойността на човешкия живот не е нов и се разработва в Украйна от десетилетия. Въпреки това, за разлика от развитите страни, в Украйна няма официално призната методика. Има
изследвания за пределната стойност на човешкия живот, които се основават на относително преживяния минимум и минималната работна заплата", отбелязва президентът на ЛСОУ Александр Филонюк. Той
допълва, че мерките, които биха могли да намалят нивото на смъртност в страната, все още се възприемат като скъпо струващи.
Във всички европейски страни автомобилната застраховка "Гражданска отговорност" е задължителна. Дания е първата страна, въвела задължителност на отговорността на автомобилистите – това става през
1927 г. През 1930 г. примерът й и е последван от Англия, а през 1932 г. – от Люксембург. Следват: през 1934 год. – Ирландия, през 1939 год. – Германия. Във Франция и Белгия задължителното
автомобилно застраховане е въведено едва през 50-те години. През следващите няколко десетилетия, почти всички държави правят застраховката задължителна.