Най-голям броят на жалбите за рекламации на различни видове комуникационна техника
"Наблюдава се трайна тенденция за увеличаване броя на жалбите, които постъпват в Комисията за защита на потребителите (КЗП), което за нас е знак за повишаване на доверието на гражданите в
институцията.” - коментира Димитър Маргаритов, председател на контролния орган, пред телевизия Bulgaria On Air.
От началото на годината до края на септември в КЗП са постъпили 13 307 жалби. За същия период на миналата година те са били 12109, което е с 1200 по-малко.
Маргаритов посочи, че в последните години е най-голям броят на жалбите за рекламации на различни видове комуникационна техника (мобилни телефони, компютри, периферни устройства за тях). Той
допълни, че през деветте месеца на тази година на второ място се нареждат оплакванията за дефекти на различни видове аудио-визуална техника, докато за същия период на 2014г. са били тези за битови
уреди. На практика те са си разменили местата, тъй като през тази година до момента на трето място са жалбите за битови уреди, а през 2014г. са били за аудио-визуална техника. Други проблеми, по
които потребителите търсят съдействие от КЗП, са свързани със закупуване на обувки, кожени изделия, облекла, текстилни продукти и пр.
"Друга тенденция, която се засилва и която свидетелства както за доверие в институцията, така и за осъзнатата от потребителите необходимост да знаят повече за своите права, е тази, че те все
по-често ни търсят и за консултации без непременно да са се сблъскали с някакъв проблем или нарушение.”, допълни Маргаритов. Според публикувана информация в един от броевете на периодично
списание на потребителска организация доверието на гражданите в контролния орган е близо 50%.
Още един важен факт, който свидетелства за ефективността на работата на КЗП, е този, че много често след санкция от страна на контролния орган или произнасяне за наличие на нелоялна практика,
търговците се съобразяват и привеждат дейността си в съответствие с изискванията на законодателството.