Междуведомствена работна група, в която участват представители на МВР, ИА „Автомобилна администрация“ и Министерство на електронното управление, е изготвила предложения за дигитализация на регистрацията на автомобили. Това става ясно от отговор на министъра на вътрешните работи Калин Стоянов, цитиран от econ.bg.
Предприетите действия включват свързване на системите на МВР и "Автомобилна администрация" за обмен на информация от удостоверяването на одобряване на пътни превозни средства, издавано от агенцията, в хода на първоначална регистрация на нови автомобили.
Освен това се разработва програма за първоначална регистрация на нови коли чрез използването на дигитални сертификати.
Работната група разработва и нова информационна справка със свободен достъп в Портала за електронни административни услуги на МВР, чрез която да се проверява статута на регистрация на колата – дали е валидна или прекратена, която ще предоставя на гражданите информация за актуалното състояние на регистрацията на автомобила.
Министърът напомня, че последните промени в наредбата, целящи подобряване на административните услуги, свързани с регистрацията на пътни превозни средства, касаят идентификацията им и монтаж на табели с регистрационен номер извън пунктовете за регистрация.
В момента има възможност за онлайн заявяване на регистрация на автомобила и за прекратяването й чрез Портала за електронни административни услуги на МВР, но само с квалифициран електронен подпис.