Очакванията са застрахователи да разширят продуктовата си линия при застраховането на ценни предмети
Съвременното застраховане на уникати и скъпи предмети все повече се измества от картини, злато и скъпоценности към автомобили, часовници и уиски. Ръководителят на отдела за застраховане на частни
колекции в American International Group (AIG) Рон Фиам, коментира, че един от най-интересните сегменти, които отбелязват бум, е застраховането на уиски. Това най-вероятно ще подтикне някои компании
да разширят продуктовата си линия, още повече, че в света наблюдаваме увеличаване на аукционите, на които стойността на избрани бутилки уиски се изчислява с шестцифрени суми, подчертава той.
Предметите на изкуството и ювелирните украшения както и досега оглавяват списъка на застрахованите предмети, но също така се наблюдава повишен интерес и към колекционерското уиски като алтернативна
инвестиция.
Само през миналата година застрахователният гигант регистрира десеткратно увеличение на заявките за застраховане на уиски. Ръстът на запитванията за застраховане на скъпи автомобили и часовници пък
достига 15% и 20% съответно.
"Към момента в света се наброяват стотици колекционери на уиски, дори бройката доближава 1000. Когато аукционните къщи организират два-три аукциона на уиски годишно, а някои бутилки достигат
половин милион или дори милион долара, това очевидно заслужава вниманието ни", заключава Фиама.