Към момента у нас има едва 15 проекта за внедряване на Customer Relationship Management системи в сегмента на търговията на дребно
CRM решенията стават все по-търсени от бранша. Броят на проектите за внедряване на CRM (Customer Relationship Management) системи в сегмента на търговията на дребно у нас е едва 15, или 4% от Топ 100 компаниите в сектора. Точно тези организации обаче генерират 12% от общия оборот. Това стана ясно по време на годишната ритейл конференция Make IT Work: Retail 2015.
Събитието се проведе на 7 април в София и събра над 100 професионалисти в сферата на търговията и дистрибуцията. Организатор бе консултантската компания Балкан Сървисис. На конференцията бяха представени успешни практики в компании от сектора, сред които Debenhams Bulgaria, Винпром Пещера, FF Group Bulgaria, Würth България и др.
За сравнение, внедряванията на ERP (Enterprise Resource Planning) системи в сегмента на търговията на дребно у нас са над 100, което прави 28% от най-големите сто компании в сектора. А тези на BI (Business Intelligence) системи са около 20 проекта в около 10% от водещите сто ритейл предприятия.