Искът е заведен в София съгласно европейската правна рамка, която изисква при инцидент на туристи в чужбина, искът за обезщетение да бъде завеждан по седалище на ищеца
Вчера стана ясно, че роднините на загиналите български туристи при потъването на кораба "Илинден" в Охридското езеро преди три години, са завели граждански иск за 10,5 млн. лева.
За имуществени вреди част от роднините настояват за още около 70 000 лв. Искът е срещу застрахователните дружества "Алианц Ферзихерунг" и "Германишер Лойд", съобщиха адвокати по делото.
До момента роднините са получили по 4500 евро от други застраховки.
Адвокат Владимир Владимиров гостува в "Гореща точка” по TV7. Той поясни, че искът е заведен в София съгласно европейската правна рамка, която изисква при инцидент на туристи в чужбина, искът за обезщетение да бъде завеждан по седалище на ищеца.
Владимиров подчерта още, че има реална възможност роднините на загиналите в Македония да получат исканата сума. Адвокатът обясни, че с оглед на "чудесата", на които станахме свидетели от страна на македонския съд по време на наказателното производство, счита за "правилно, уместно и най-вече справедливо" делото за обезщетението да бъде проведено в България.
Очаква се наказателното производство от разследването от българска страна да приключи своевременно. Владимиров е на мнение, че българският съд ще осъди повече от приетите от съда в Македония за виновни две лица по делото за потъналия кораб. Виновни по думите на прависта са и хората, чиято задача е било да съблюдават експлоатацията на плавателния съд, както и тези които са сключили договора с германския Лойд.
В предаването се включи Кънчо Георгиев, председател на инициативния комитет на наследниците и близките на загиналите охридската трагедия. Той обясни, че искът идва сега , тъй като наказателното дело, водено в република Македония, се е проточило изключително дълго.
Главната цел на близките на загиналите е да се намери точната причина за трагедията, а не конкретни виновници. Личното мнение на Георгиев е, че вина за фаталния инцидент имат освен осъдените в Македония, още началника на капитанията и служителите в македонското Министерство на транспорта, които е трябвало да осъществяват контрол върху германския Лойд.