Любопитно е да се види как новата технология ще сработи на места с екстремен климат, например много студените зони, където пластмасите стават чупливи
Асфалтът е неизменна част от нашите пътища, но въздействието му върху природата не е никак похвално. Той излъчва 27 килограма CO2 за всеки произведен тон. Нагрява се много и допринася за "градските топлини острови". В същото време планините от пластмасови боклуци по депата ни нарастват все по-бързо. Холандската строителна фирма VolkerWessels наскоро предложи метод, който решава и двата проблема донякъде: фирмата разработва нова форма на пътно платно, изработено от рециклирана пластмаса, предаде GreenTech.bg.
Според Гордън Дарох в Гардиън, "пластмасовата пътна настилка е лека, намалява натоварването върху земята, и е куха, което прави по-лесно инсталирането на кабели и комунални тръбопроводи под повърхността".
Отделните модули могат да бъдат предварително изработени във фабрика и да се транспортират до мястото, където са необходими. Това означава намаляване на строителните дейности на място. По-краткото
време за конструиране и умерената поддръжка означават по-малко задръствания, причинени от ремонтни работи по пътя. Освен това по-леките материали могат да бъдат транспортирани по-ефективно.
Предстои новата пътна настилка да бъде тествана в Ротердам. От фирмата се заричат, че пластмасовата им настилка "предлага всички предимства в сравнение с текущото пътно строителство".
Безспорно това е интересна идея, за която е още по-любопитно да се види как ще сработи на места с екстремен климат, например много студените зони, където пластмасите стават чупливи.