Стойността на изграждане на километър магистрала в равнинна местност в Румъния варира между 2.68 млн. евро и 11.6 млн. евро
Магистралите, построени в Румъния в равнинни терени, са три пъти по-скъпи, отколкото тези в България, съобщава Actmedia, цитирана от Дарик. Разликата между минималните и максималните разходи за
магистрали, построени в равнинни терени, е по-висока в Румъния, отколкото в Полша и България.
Често цената се повишава с допълнения на първоначалния договор, като този, който предложи най-ниската цена печели търга и после променя параметрите на сделката.
Това се случва не само в България и Румъния , но също така в Германия, Гърция, Полша и Испания, като цената на около половината от одитираните проекти е нараснала с повече от 20 на сто по време на
изпълнението им.
Стойността на изграждане на километър магистрала в равнинна местност в Румъния варира между 2.68 млн. евро и 11.6 млн. евро. В България цената варира от 2 млн. евро до 2.8 млн. евро. А в Полша от
4.6 млн. евро, до 12.4 млн. евро.
В Румъния и България на теория има голяма конкуренция на пазара, но реално от стотиците активни строителни компании само няколко печелят по-големите инфраструктурни проекти, като въпросните фирми
често си партнират.
Проблемът с изоставането от сроковете не съществува само в България. За повечето сегменти на магистралите в Румъния закъсненията нахвърлят 12 месеца.