28 Ноември 2024, 19:20 Днес (2) | Вчера (5)

Руснаци ревнаха срещу сексуална реклама на застраховател

12 Декември 2013 09:18 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 11 декември 2013, 16:54
alfastrah.ru

"Застрахуй" не е мръсна дума, обяви Федералната антимонополна служба на Русия

Жалба на потребители, които видяха сексуален намек в рекламната кампания на застрахователя "АлфаСтрахование" - "Застраховай я!" ("Застрахуй ее!”),  принуди руската Федерална антимонополна служба (ФАС) да я обсъди.

Нарушение на закона обаче няма - категорични са руските експерти.

Възмущението сред потребителите беше предизвикано от рекламните плакати на застрахователната компания с изображения на девойки от различни националности и рекламни послания:

Купил "англичанку"? Застрахуй ее по-джентельменски.

"Американки" любят большооое каско.

Купил "кореянку"? Застрахуй ее по-полной.

Купил "немку"? Застрахуй ее быстро и без прелюдий.

"Чешки" любят щедрое каско.

Холодных "шведок" заводит горячая цена.

Купил "японку"? Застрахуй ее без церемоний.

Всъщност в превод на български посланията, визиращи автомобили от различните националности на компаниите-производители,  звучат така:

Купил си си англичанка? Застраховай я като джентълмен.

Американките обичат голяяямо каско.

Взел си корейка? Направи й пълна застраховка.

Купил си германка? Застраховай я бързо и без прелюдии.

Чехкините обичат щедро каско.

Хладните шведки ги привлича горещата цена.

Купил си японка? Застраховай я без церемонии.

В жалбата на гражданите се посочва, че в рекламните послания "витае някакъв сексуален подтекст", а самата реклама демонстрира "неуважително отношение към жените от различни националности", както и че "намеква за сексуална експлоатация на нежния пол".

На сайта "Демократор.ру" е публикуван пълният текст на жалбата. "Поставената на главата на всяка дама от различна националност каска не оставя съмнение, че рекламата пряко сравнява купуването на КАСКО с купуването на женски ласки. Допълнително обръщаме внимание, че в четири от седемте послания е използвано повелително наклонение, в което последователно се съдържат буквите "...-ХУЙ ЕЁ..", което носи допълнителен намек за търговия с женска плът, за сексуална експлоатация на жените", се посочва още в жалбата.

В Крайна сметка ФАС провери дали посланията нарушават чл. 6 ал. 5 от руския Закон за рекламата. Разпоредбата забранява използването на "оскърбителни думи, непристойни образи, сравнения и израз, в тома число по отношение на пол, раса и националност".

По време на заседанието на антимонополната комисия също се родиха бисери. Един от експертите припомни, че думата "застрахуй" не е оскърбителна и в този ред на мисли посочи, че украинската дума "підрахуй!" (повелително наклонение на глагола "підрахувати" – "преброявам") си е абсолютно благопристойна от лингвистична гледна точка.

Общото впечатление от рекламата на "АлфаСтрахование" обобщи друг експерт, припомняйки следния анекдот:

-Повече няма да се срещам с Джон, той знае страшно много неприлични песни!

-Пял ги е пред теб?!

-Не, ама си ги подсвиркваше!

ПР-спецовете пък обобщават кампанията в две думи: "Рекламный застрахуй".

...............................

В заключение можем смирено да отбележим, че зевзеци отвърнаха на компанията - в руските форуми застрахователят беше изписван като "Альфа сТрахование" и й бе вменен слоганът "Вас засТрахуем"...

Познавачите на необятния руски език ще успеят да си го преведат...

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8572
GBP 2.4796 2.4887 2.3451
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив