Едва 38% от шофьорите имат такава полица
Руснаците стават все по-осведомени за автомобилната застраховка каско, но нивото на продажби не расте – това сочат резултатите от национално допитване. Проучването е проведено през август тази година от Националната агенция за финансови изследвания (НАФИ) и застрахователна компания „СГ МСК“, съобщи електронното издание forinsurer. Запитани са 1600 души в 140 населени места от 42 региона в страната.
Обобщените данни сочат, че по-голямата част от шофьорите (87%) знаят ползите от сключването на доброволната автозастраховка. Едва 37% от собствениците на коли през 2012 г. и 38% през 2013 г. обаче са сключили такава застраховка.
Най-активни ползватели на каско традиционно са мъжете на възраст от 25 до 44 години, както и жителите на столицата и на големите градове-милионници.
Информираността за каско продукта сред онези, които нямат кола, но потенциално могат да се сдобият с возило, е два пъти по-ниска в сравнение с притежателите на автомобил.
Основната причина за закупуване на по-скъпа застраховка каско, както и досега, остава сигурността. Прави впечатление обаче, че този фактор като че ли губи позиции - през 2013 г. 24% от руснаците
посочват това за основна причина, докато година по-рано процентът им е бил 30 на сто.
На второ място сред причините за сключване на каско-договор е известността и дългата история на застрахователя.
ТОП-3 на най-важните причини завършва високото качество на сервизните услуги при настъпването на застрахователно събитие.
Освен това, все по-важна става и добрата препоръка от познат – през 2013 година този фактор отбелязват 11% от запитаните, срещу 7 % през 2012 г.
При никакви условия не биха купили по-скъпа каско полица 14% от шофьорите.
Делът на онези, които се ориентират към по-евтини нива на застраховката, нараства почти три пъти в сравнение с предходната година.