Около две три четвърти от участниците в социологическо допитване на фондация "Обществено мнение" показва, че напоследък те са започнали силно да свиват разходите си
Според публикуваните данни първата жертва от поевтиняването на рублата в бюджета на домакинствата са парите за развлечение и отдих (32%), следвани от дрехи и обувки (28%) и храна (25%). Следват козметика (12%), ток, газ и др. комунални услуги (9%) и бензин (8%).
От абсолютно всичко са започнали да се лишават 22%.
Допитването е проведено на 14 декември сред 1500 души в 100 населени места на 43 района на Русия и е със статистическа грешка от не повече от 3.6%.
В дните след рухването на рублата на 16 декември имаше масово изкупуване на стоки - предимно на домакински уреди - от магазините, което търговците казаха, че не може да се обясни с никакви празнични покупки.
Но като цяло от изследователския център "Ромир" казват, е темповете на забавяне на продажбите са безпрецедентни - за пръв път от края на 2008г. - началото на 2009г. насам активността на клиентите намалява два есенни месеца подред. Традиционно, активността на купувачите намалява през лятото или в самото начало на годината, но този път свиването е станало в иначе активните есенни месеци.