Премиум сегментът заема 7,4% на руския автопазар
В периода януари-октомври в Русия са продадени 157 000 луксозни автомобили, сочи руската статистика. В сравнение с данните от миналата година, обемът на луксозния автопазар е нараснал с 4,7%. Само през октомври са продадени 17,3 хил. премиум-клас автомобили, което е със 7,7% повече от аналогичния период на 2012 година.
Лидерство в сегмента държи Mercedes-Benz, като компанията е една от най-успешните в страната и е в ТОП-20 на най-печелившите брандове. Продажбите на мишенки са нараснали с 15% през октомври и с 20% за десетте месеца на годината. С резултат от 36,2 хил. продадени возила марката държи 23% от луксозния автопазар в Русия.
Второто място е за BMW с ръст от 21,5%, а третото – за Audi с 19,1%.
Сумирано, продажбите на „германците“ възлизат на над 100 хиляди единици, което представлява ръст от 13%.
Октомври носи ръст на практически всички премиум брандове, с изключение на „японците“ Lexus (-16%) и Infiniti (-11%).
Като цяло, премиум сегментът на руския пазар представлява 6,9% към десетмесечието, а през октомври е 7,4%.
Ако съществуващата тенденция се запази до края на годината, съвкупните продажби на луксозни автомобили може да превишат 190 000, отбелязвайки ръст от 5-6% в този сегмент.