Технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България
Създаването на нови онлайн магазини в България през последните шест месеца, от февруари до юли включително, е нараснало с близо 10 процента. Това съобщиха от една от българските хостинг компании,
позовавайки се на данните за типовете онлайн платформи, инсталирани от нейни клиенти. При най-популярната система за онлайн търговия OpenCart ръстът в инсталациите е 10.94%, при втората по
популярност система Magento той е 10.1%, а при третата - Prestashop инсталираните сайтове са се увеличили с 8.5 процента. Ръст има и при използването на платформата за онлайн магазини от типа SAAS
- Shopiko. При нея броят на инсталациите е нараснал с над 25 процента.
"Ръстът при стартирането на нови онлайн магазини у нас е добра новина, защото показва предприемчивостта на сънародниците ни за създаване на реално работещи бизнес проекти и модели. Самото
изграждане на онлайн магазин вече е много лесно, а SaaS платформите като Shopiko свалят много летвата по отношение на цената и техническите познания, необходими за старт на онлайн бизнес.
Истинското предизвикателство пред повечето интернет търговци е в останалите аспекти от дейността, включително успешното маркетиране на магазина, качеството и бързо обслужване, както и логистиката.
Именно в тези сфери един онлайн предприемач може да се отличи от своите конкуренти, ако вложи достатъчно ресурси и усилия", обяснява Методи Дреновски, управител на хостинг компанията.
Технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България през последните месеци, става ясно още от проучването на хостинг компанията. Изнесените от нея данни
съответстват и на възходящия тренд в бранша, отчетен от Ecommerce Europe. По данни на международната организация, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27%, като страната ни
запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби. Делът на интернет икономиката от Брутния вътрешен продукт на страните от Европейския съюз през отминалата година пък е
достигнал 2.45%, а очакванията са през тази година потребителите на Стария континент, пазаруващи по интернет, да се увеличат с 25%, в сравнение с 2014 година. Любопитно е също, че наличието на
онлайн магазин, в комбинация с физически такъв, подпомага и офлайн продажбите, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват офлайн.