В крайна сметка до август продадените нови коли в страните от ЕС са 7 841 596, което е със 5.2% по-слаб резултат от същия период на миналата година
Надеждите, че ръстът в продажбите на нови автомобили в страните от ЕС през юли, е знак за началото на трайно повишаване на търсенето, бяха попарени с появата на данните за август днес. Спадът през осмият месец на годината е точно колко покачването през седмия - 5%, сочат данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА).
Обясненията, че юли е имал един работен ден в повече в сравнение с 2012 г., а август с един по-малко, едва ли може да обясни тази разлика.
В крайна сметка до август продадените нови коли в страните от ЕС са 7 841 596, което е със 5.2% по-слаб резултат от същия период на миналата година. Докато през юли само в Италия от големите пазари имаше понижено търсене, то през август се върна тенденцията, навсякъде, освен във Великобритания се отчита спад.
На този фон България е една от деветте страни с повече покупки през август, като ръстът е 12%, а продадените коли са 1702. За първите осем месеца на годината сделките са 12 340 или с 4.4% по-малко от 2012 г.
От големите пазари най-сериозно отстъпление за периода януари-август има във Франция (9.8%), Италия (9 на сто) и Германия (6.6%). Великобритания приключва периодът с 10.44% ръст. Поглед към представянето на отделните концерни за осеммесемчието показва, че при луксозните марки отчитат най-слаб спад, а някои дори имат и ръст. В резултат в страните от ЕС БМВ вече е по-популярна марка от "Ситроен", а "Мерцедес" от "Фиат".
Най-популярните марки в страните от ЕС*
Фолксваген 982 943 (-7.7%)
Форд 579 360 (-6.9%)
Опел/Воксъл 534 105 (-5.1%)
Рено 509 940 (-7.9%)
Пежо 481 682 (-10.5%)
Ауди 447 883 (-3.3%)
БМВ 398 255 (-0.3%)
Ситроен 396 906 (-14.3%)
Мерцедес 395 614 (+5.6%)
Фиат 386 461 (-2.1%)
- за първите осем месеца по данни на АСЕА