В интернет през 2013 година са били инвестирани 20 млн. лева в интернет реклама
Рекламният пазар в България за 2013 се изчислява на 303 млн. лева (нетни приходи*). Толкова се очаква да бъдат инвестициите и през тази година или с минимален ръст от 2%, прогнозира председателят на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов на традиционния форум на организацията. Интернет рекламата беше оценена като тази с най-голям потенциал за 2014г.
От представянето на подробности за пазара стана ясно, че държавата отново е била големият рекламодател с кампанията за "Цифровизацията" (която помага за ръста в телевизионна и печатна реклама), както и на други поръчки, свързани с комуникация - от министерства, общини, европари. "Битка без регламент е борбата за спечелване на всяка обществена поръчка", обобщи Иво Цеков от медиа агенция "Пиеро 97".
Телевизията остава с най-голям дял от пазара със 185 млн. лева, като увеличиението спрямо 2012 е с 2,5%. Търговската реклама има лек спад, оцени Иво Цеков за разлика от държавната.
Почти същия ръст (2,3) има и във външната реклама, която достига 38 млн. лева приходи.
В преса спадът е 5% на годишна база до 40 млн. лева, а в радио вложенията са намалели с 3,3% до 15 млн. лева.
В интернет през 2013 година са били инвестирани 20 млн. лева в интернет реклама. Красимир Гергов обяви, че спадът е 16,9 %, но че общия обем на пари вложени онлайн всъщност е нарастнал, заради рекламата в Google и Facebook, която не се отчита в тези данни.
Иво Цеков прогнозира, че интернет е рекламният носител с голям потенциал, но отчете че "българските медии масово се съгласяват с непрестанния натиск за намаляване на цените, за да се фокусират върху краткосрочно оцеляване). Той обясни, че според изчисленията на агенциите около 22-23 млн. лева са и инвестициите в Google и Facebook.
Най-бързо растящият канал е мобилната реклама. Прогнозата за запазване на същите пари, които ще бъдат вложени в реклама през 2014 година, председателят на БАКА обвърза с предстоящите "може би едни, може би два избори" и че това ще помогне да бъде преодолян спадът, с който е започнала годината.
Ако прогнозата се потвърди, можем да говорим за замръзване на пазара на едно и също ниво вложени пари за последните три-четири години, тъй като спадът 2013 спрямо 2012 е под 1 процент (0,62 %). Ако се сравняват обемите на рекламно време, площи, онлайн инвентар - те са увеличени, заради отстъпките и офертите, които медиите и агенциите предлагат. Данни за обемите обаче не бяха съобщени.