Ще ги плащаме през телефона или компютъра
С въвеждането на тол системата в България се предвижда и пускането на пазара нови видове винетки - ежедневни и тридневни. Това каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков пред bTV, пише
в. Монитор.
Според експерти винетките ще бъдат в електронен формат и ще могат да се плащат през всички мобилни и стационарни устройства, имащи връзка с Интернет.
Нанков заяви, че амбицията на регионалното министерство е в края 2018 г. тол системата да бъде внедрена и да заработи, а още първата година от постъпленията пътната агенция да има ресурс от почти 1
млрд. лв.
Цените на винетките за леките автомобили няма да бъдат повишавани след въвеждането на системата за таксуване преминаването по пътищата, обеща миналия месец министърът на регионалното развитие и
благоустройството.
По повод изграждането на тол системата в България премиерът Бойко Борисов прогнозира в събота, че с пускането й в експлоатация ще се акумулират над 1,5 млрд. лева годишно, които ще отидат за
рехабилитация на пътищата, както и за изграждането на нови трасета.
Очаква се новата система да обхване 80% от пътищата у нас. Срокът на пускане на системата зависи от избора на изпълнител за нейното изграждане. В началото на миналата седмица строителният министър
Николай Нанков обяви очакванията си през октомври да има избран изпълнител и през 2018 година да довършим процедурата по въвеждане на тол системата. Той припомни, че ръководеното от него ведомство
не се е отказало от завеждането на иск срещу жалбоподателите, заради които България търпеше загуби в продължение на година и половина от невъвеждането на тол-таксите.
След пускането на тол системата превозните средства с тегло до 3,5 т ще останат на винетен режим, като електронни винетки ще заменят досегашните хартиени стикери. По-големите превозни средства ще
попаднат в обхвата на тол системата. В тази категория попадат и големите автобуси, но за тях се предвиждат облекчения, тъй като те предоставят специален вид услуга. С тол системата основната тежест
ще бъде поета от големите тирове, които в момента плащат 10 пъти по-малко за транзитно преминаване през България, отколкото в други страни в Европа.