От автомобилния бранш пък разкритикуваха промяната, предвиждаща кормуването да се извършва на изцяло непознат автомобил, вместо на учебния, с който са свикнали курсистите
Да не се променя шофьорският изпит преди новата система да бъде тествана - за това призоваха от СБА, предаде БНТ. От автомобилния бранш пък разкритикуваха промяната, предвиждаща кормуването да се
извършва на изцяло непознат автомобил, вместо на учебния, с който са свикнали курсистите.
Преди седмица правителството прие промени в дейността на ДАИ, предвиждащи шофьорският изпит да се провежда на т.н. бели автомобили, в отсъствието на инструктора. Според Съюза на българските
автомобилисти новите правила са приети прибързано. Емил Панчев от СБА посочи: "Тези неща, според мен, трябва да се въвеждат първо като се експериментират, проверяват на практика и тогава да се
въвеждат, тъй като това е много сериозна промяна в изпитите. Не може така, купуваме 100 автомобила и от утре почваме да караме". Според СБА, чрез премахването на инструктора в изпитния автомобил
няма да премахне корупцията, тъй като тя не се генерира от обучителите, а от изпитващите.
Според автомобилния състезател Калин Банчев е грешка изпитът да се провежда на непознат автомобил вместо на машината, на която се е обучавал курсиста. "Всеки автомобил е различен - каква е
спирачката: може да е по-чувствителна или не; рейката: дали е електрическа, радиус на завой. Най-елементарните неща, когато един човек е притиснат - да си настрои седалката, огледалата, да види
къде са уредите.Тази неща биха притеснили всеки един кандидат шофьор и би изпаднал в паника още преди самия изпит." Според Банчев младите шофьори ще се стресират, ако изпитните задачи при
кормуването и маршрута да се подават от електронна система, а не от човек.
От Министерството на транспорта обещаха да консултират с бранша новите правила за работа на ДАИ.