Часовете по теория да се намалят с 1/3 и да има онлайн обучение, искат от браншовата организация
Съюзът на българските автомобилисти (СБА) категорично не подкрепи драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи. Причината – увеличението на броя часове не е
подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи. Това се казва в нарочно становище на експертите по пътна безопасност на СБА. Според проведена анкета
сред преподавателите инструктори от съюза, може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа. За същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа. "Не
трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа", се казва в
становището.
Друг основен проблем, който остава незасегнат, е самият изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС. Според СБА, както и да е обучаван един курсист, изпитът е решаващият етап, затова
е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите, а не броят часове, през които курсистът се е подготвял за изпита.
От СБА подкрепят увеличение на часовете по практика, но не с повече от 5 часа, както и използване на симулатори за обучение, но не повече от 4 часа. Часовете по теория могат да се намалят с 1/3 и
да се намери възможност за онлайн обучение по теория. Трябва задължително да се публикува успеваемостта на всеки инструктор и школа, като ПТП на техни курсисти. В самото обучение и изпит трябва
по-малко да се намесва държавата, се казва още в становището.
От браншовата организация считат още, че инструкторите имат нужда от повече свобода, включително и да преценяват колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от
качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя, няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит, посочват от СБА.