Макар традиционното разбиране за "черния петък" да е представата за опашки и хаос пред традиционните магазини, все повече хора започват да се възползват от онлайн промоциите
А това създава трудности за интернет търговците. Анализ на компанията Catchpoint Systems посочва, че сайтовете на 50-те най-популярни онлайн хипермаркета са били значително по-бавни спрямо миналата година, съобщава VentureBeat.
По време на черния петък средното време за зареждане на уебстраницата на онлайн магазин от настолен компютър или лаптоп е било 3.991 секунди. Това е с 19.85% по-бавно спрямо миналата година.
При мобилния интеренет ситуацията е още по-тежка. Там средното време е 2.954 секунди, което е с 57.21% по-бавно.
Най-бързите сайтове през компютър са били H&M, Costco, Apple, Barnes & Noble и Etsy. От мобилните устройства най-бързо са се зареждали Sears, WW Grainger, Office Depot, Ikea и Saks Direct.
От Catchpoint Systems са направили замерването от полунощ на 28-ми ноември до 17 часа българско време вчера.
Според анализаторите причината за по-бавното отваряне на страниците не е само увеличаването на броя на потребителите. Повечето сайтове вече са по-големи с повече информация на всяка страница.
Ресурсите обаче не са достатъчни. Така например сайтът на веригата Best Buy се срина два пъти в петък и имаше проблеми с четвъртък. Neiman Marcus пък не работеше около 2 часа и половина в събота вечерта. Gamestop и J. Crew се зареждаха осезаемо по-бавно посочват анализаторите.
При по-малките онлайн търговци също има забавяния или проблеми със стабилността на сайтовете. За тях обаче това е очаквано, защото повечето нямат финансовите ресурси или дори изгода да наемат допълнителни сървъри и поддръжка само за един ден в годината.